Hogyan kreálj a nappaliba tökéletes fókuszpontot olcsón, egyszerűen

IMG_5209Az IKEA MALMA tükör mindössze 495 ft. Mint tükör nem is ér sokat, túl apró a felülete. Mint dekorációs anyag viszont fantasztikus! Nálunk a természet kincseivel találkozott és vált a nappali főszereplőjévé.

A lakberendezés egyik alapszabálya, hogy minden helyiségben legyen egy fókuszpont: egy  (vagy több) olyan tárgy, ami odavonzza a belépők tekintetét, amit először látnak meg. Szerencsés esetben ez egy karakteres bútor -például egy régiség modern környezetben- vagy egy szép szőnyeg, egy különleges lámpa, egy műalkotás vagy egy feltűnő színű kanapé.

Nade mit tegyen az ember, ha ilyesmire  épp nem futja?  A kanapé fölötti falrész aminden nappaliban az a pont ahová az ember szeme önkénetelenül is odatéved. Nem mindegy mi kerül ide! Fontos, hogya mérete arányban álljon a kanapéjéval és színei harmonizáljanak a nappali más tárgyaival.

Ez az én projektem filléres, könnyen elkészíthető bárki által és maximálisan személyre szabható, ugyanis a keretekre bármi ragasztható: színes gombok, gyöngyök, szögek, anyacsavarok, kavicsok, betűk egy billentyűzetről, tényleg bármi!

Mi természetimádók vagyunk, és a házunk berendezésének egyik alapkoncepciója is a természetes anyagok felhasználása. Nézzétek, hogyan dekoráltam a tükröket egy ragasztópisztoly segítségével.

 

 

20160905_121235

 

A dolog végtelenül egyszerű és a lehetőségek tárháza hatalmas. Ha hozzám hasonlóan  természetes anyagokat választotok arra figyeljetek,hogy időtálló legyen: ne poshadjon, zsugorodjon, változasson formát, állagot, bár ha ez mégis megtörténik a legjobb benne, hogy leszedhető és bármikor cserélhető.(Nekem pl. az utolsót le kellett cserélnem, mert a gyerekek leverték véletlenül.)

Ezeket kreáltam:

  1. Kiszáradt fokhagymaszár. Klassz ahogy a tükörben megduplázódik.20160905_112249
  2. Száraz faág és szalmarózsa. A virágokat még tavaly ültettem és párat eltettem, hogy majdcsak jó lesz valamire. Most jó lett.
  3. Búzakalász 3 színben: még zöld, érett, és aranyra festett. (Persze a zöld idővel kiszáradt.) Ez az egyik kedvencem.IMG_5215
  4. Ennyi maradt egy régi pot-pouriból. Ez talán a kevésbé jól sikerült, de ha neked van otthon ettől gazdagabb pot-pourid a legegyszerűbb és leglátványosabb változat lehet.20160824_153333
  5. Különböző vastagságú ágakat “szeletekké” fűrészeltem és elrendeztem a vastag keret két oldalán.A legmunkásabb, de a legszebb is.IMG_5210
  6. Fokhagymamvirág. Kicsit vesztett ugyan lila színéből, de még ma is szép.IMG_5209
  7. Kukoricaszemek20160905_112058
  8. Fűzfavessző és apró tobozok20160824_151816

Csak mikor már összeállt, akkor láttam benne, hogy tulajdonképpen a négy évszakot sikerült összehozni…mindkét sorban az  első a tél  a puritánságával, a tüzelőfával, majd a tavasz a virágokkal, a nyár a terményekkel és az ősz a hulló levelekkel, tobozokkal.

Egy probléma maradt: a fehér tükrök a világos falon sehogyan sem mutattak, ezért úgy döntöttem, hogy “keretet” festek alá. IMG-20160803-WA0001

Óarany színre esett a választásom – így tényleg képkeret hangulata lesz! De, hogy az egész ne legyen túl komor, a festéket egy szivaccsal pacsmagoltam a falra sötétebb-világosabb foltok játékát kreálva ezzel.

A végeredmény a tükrök jelenléte miatt egy örökké változó, mozgalmas dekoráció. Tetszik a fény játéka az arany festéken és a tükrökön, imádom, hogy 3 dimenziós.

20160818_104007

 

20160824_152156

20160905_121235Ha kedvet kaptál hasonlót csinálni,  kérlek mutasd meg nekem is a végeredményt!

Köszönöm, ha megosztod!

 

 

 

 

 

Salva

Salva

Salva

Salva

Salva

Salva

Salva

Salva

Salva

 

Salva

Vélemény, hozzászólás?

