Terepasztal házilag

20160227_173443

Szeretik a gyerekeid a vonatokat? Az enyémek odavannak  értük.  A szenvedély egész kicsi koruk óta tart és nem tűnik halványulni.

Egy kiselejtezett asztalka, egy kiságy betétje, és egy fürdőszobai tároló alakult át terepasztallá.

Nálunk az esetek többségében ha valaki át akar jutni a nappalin, előbb át kell vergődnie a játéksíneken és vigyáznia kell nehogy megcsússzon egy kóbor kisvonaton.  Szerencsére fapadló van, plusz padlófűtés, így a gyerekek nyugodtan játszhatnak a földön.20161003_111516-2

Anita barátnőmnek is hasonkorú fia van, viszont náluk kőpadló van a nappaliban ezért megkért, nem tudnék-e Eric születésnapjára egy terepasztalt csinálni, amin nyugodtan vonatozhat anélkül, hogy felfázna. (És nem utolsó sorban a vasút nincs láb alatt senkinek.)

Mindig nagyon örülök, ha valami feladattal bíznak meg, és különösen, ha egy gyereknek szerezhetek örömet, szétnéztem hát miből lehetne ilyen asztalt készíteni.

Volt egy használaton kívüli olcsó Ikeás LACK kisasztalunk.

Ez jó alapnak bizonyult, csak le kellett festeni.

Ikea LACK

Fehér alapozót és vizesbázisú festéket használtam.

A tetejére először a régi kiságy betétjét akartam tenni, ez végülis jó ötlet volt de túl kicsinek találtam, ezért méretre vágattam a BRICO-ban egy OSB lapot, hogy nagyobb legyen a “terep”. Ezt a kisasztalra fúrtuk.20160205_113753

Anita szerettte volna, ha lenne az asztalon valamilyen tartó, ahova a vonatokat és síneket elpakolhatják. Így került a képbe ez a valahol “kukázott” fürdőszobai tároló. 20160205_113213

Ezt szétvágtam és az asztalhoz rögzítettem. 20160205_11525920160211_134442

Vettem pár méter zöld filc anyagot amit az OSB-lapra ragasztottam. Ez tette igazán játékasztalszerűvé, ráadásul fűre is emlékeztet. Ezután már csak pár léc kellett a pálya köré, hogy a vonatok ne guruljanak le.DIY terepasztal

 

A szülinapos és a meghívottak is értékelték az ajándékot.

20160227_173443

Neked is van egy megvalósításra váró terved? Írd meg, ötleteljünk együtt!

Vélemény, hozzászólás?

