Kreatív újrahasznosítás: dédi mosódeszkájából íróasztal

mosodeszka iroasztalJaj, úgy szeretem a pillanatot mikor egy régóta megálmodott tervemből valóság lesz! Ez most ilyen!

A másik, ami ebben a projektben (is) lelkesít, hogy egy már funkcióját vesztett tárgy, ami generációkon keresztül a sufniban várta az enyészetet, most dédszülőkről unokákra szállva egy új évszázadban, új szerepben kel új életre!

A sufniban hánykolódott ez a tárgy, őszintén szólva első ránézésre nem is tudtam mire használhatták, gyúródeszkára gondoltam.mosodeszka

Aztán megtudtam, hogy ez egy mosódeszka. A kád vagy a mosogató felé tette a férjem nagymamája és mehetett a sikálás! Nagyon tetszett a sok szappanozástól fehérre és simára súrolt felülete! Érintésre nem is szálkás volt, hanem szinte bolyhos.mosodeszka2

A nagyobbik fiam elsős lett idén, rögtön ki is gondoltam, hogy ebből csinálok neki egy íróasztalt.

Már csak a lábak hiányoztak. Olyat képzeltem el, ami nem nyomja el a főszereplőt, vagyis az asztallapot, valamit ami könnyed, légies és modern.

Keresgéltem itthon, mit tudnék erre a cèlra felhasználni…szemezgettem ennek a két széknek a lábaival, de valahogy sehogyan sem úgy hajlottak, hogy jó legyen. ô

Hajtű lábakban gondolkodtam, találtam is az amazonon pirosat, csakhogy 75 euróba került. Nem akartam ennyit költeni rá.

Ígyhát tettem egy kört az Ikeában.

Ez (KRILLE) hasonlított leginkább az általam elképzeltre, a kerekeket kivéve, de annyival olcsóbb volt, hogy emellett döntöttem. Így egy állítható magassagú szék is belefért a büdzsébe és még mindig spóroltam.table legs

A nagyobb kontraszt érdekében és mivel gyereknek lesz, a kerekeket kivéve, alapozás után lefestettem őket pirosra.painted Krille legs

Ez elég hosszadalmas volt. Legközelebb spay festékkel esek az ilyesminek neki, most féltem, hogy elrontom.

Gyakorlásképpen lefújtam ezt a szintén a lomok között talált régi újságtartót, gondoltam ezért nem kár. ujsagtarto

Végül egész jó lett, ebbe kerültek a fiam füzetei,könyvei.spray festek

A mosódeszkát előbb szúírtóval, aztán egy speciális faerősítő folyadékkal kentem le. Ez szuperül működött, a puhaság teljesen megszűnt. Lecsiszoltam 240-es papírral, a bolyhok eltüntek és olyan sima lett, akár a baba popsija. Ezután egy vízbázisú áttetsző viaszos festékkel kentem még le. Ez védi kicsit, de a fa megőrzi eredeti külsejét.

faerosito folyadek

Míg a lábak száradását vártam készült dekorációként egy ABC is.

tanulosarok

A szappantartó tökéletes a ceruzáknak, filctollaknak.

washingboard desk

A hátsó támla pedig az órarendnek ad helyet.

orarendÉn imádom, és ami a legfontosabb, a gyerek is!

Bónusz csomag: egyedi, a világon egyedülálló tárgy jött létre, amilyet bármennyi pénzem is lenne sehol sem vehetnék, mert ebben benne van egy sztori, egy család története, és a cyber-generációs fiaim az anyjukkal ellentétben gond nélkül tudni fogják mi is egy mosódeszka. 🙂

mosodeszka iroasztalimg_5447img_5450tavolo da lavare-scrivania

Ha neked is tetszik, köszönöm ha megosztod! Várlak a facebookon is!

 

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

